fredag 3 januari 2014

Planerat, improviserat


Planerat, improviserat! 
Min plan, just idag, var att genomföra ett gott och blandat pass :)
Mysa mig igenom en runda, helt enkelt!
Gå på stundens ingivelse.
Och det resulterade i ett riktigt skönt corepass/funktionellstyrka,
med tydlig, väldig tydlig, kontakt med mina muskler.
 
Skönt och mysigt... dvs. om du gillar svidande, brännande magmuskler och stundtals på gränsen till illamående ;)
 
Bollarna lockade mig även till att göra plankan, plankan på 2 bollar. Det är länge sedan som jag för första gången introducerades till den övningen. Och även om det är länge sedan så minns jag mycket väl hur den fungerade då! Bollarna for åt olika håll och jag likaså!
Av någon anledning är just det här en övning som återkommer till mig med jämna mellanrum.
 Dagens bollar levde också sitt egna liv till en början men det blev också rekord!
 Jag tror att all sss-träning har givit resultat!
Och jag kom också på mig själv med att prata högt och utropa till mig själv...
"BRA", "SNYGGT"!!!
 
Dagens pass avslutades med en liten stunds huvudstående, även det är en övning som det var väldigt länge sedan som jag gjorde. Att stå på huvudet gör gott för hela kroppen! Jag tror att det är bra att ändra riktning ibland, både bokstavligt och bildligt, det kan vara bra att se saker från ett annat håll och ur ett annat perspektiv än det som man vanligtvis gör. Kanske väcks nya tankar och idéer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar