onsdag 8 januari 2014

Utmaningar och mål

Det händer många roliga saker nu :-)
Spännande och kul, tycker jag!

Själv är jag i färd med att formulera min utmaning.
Hur går det för Dig?

Den här gången kommer det inte handla om några stora revolutionerande förändringar för mig, utan snarare några små... utifrån mina behov just nu. Mina erfarenheter sedan tidigare är att även små förändringar kan skapa stora förändringar och resultat. Det blir som en positiv magnetisk dragningskraft. Det goda, drar till sig ännu mer av det goda. Man behöver inte försöka sig på att förändra ALLT på en gång hur gärna man än kanske ibland skulle vilja.  

Jag tycker att det är spännande med mål och målformuleringar, affirmationer, tankens kraft osv! När man formulerar sina önskningar och mål så tror jag eller snarare vet jag ;-) att det är både klokt och smart att formulera sig så konkret som det bara är möjligt. Även om det inte alltid är helt lätt...

Tex. "Äta nyttigare" ... grundtanken är ju toppen.. men vad innebär det för Dig? När, var, hur ska det ske?

Själv nämnde jag för några kollegor att en av mina små förbättringar/förändringar är att:
"Dricka mer"... själv har jag ju naturligtvis helt klart för mig vad det innebär för mig...
Va!? Ska du börja dricka mer, blev svaret.
Själv tänker jag på vatten, det kanske Du också gör eller?
För mig handlar denna lilla förändring om att starta morgonen med ett glas vatten med några droppar citron, och även dricka en flaska greens fm/em. Bättre vätskebalans i kroppen helt enkelt.

En målformulering som jag bär med mig är ett mål som jag hade för flera år sedan:
" Jag ska springa Lidingöloppet på 3,13,27"...

Lidingöloppet är ett 3 mils lopp i kuperad terräng. Förberedelserna blev inte alls så som jag planerat och tänkt, löpträningen blev minimal pga. envisa, långa förkylningar. De gånger som löpningen inte fungerade promenerade jag och gick och affirmerade "3,13,27" och skapade mig sådana tydliga målbilder. Slutresultatet.....3,13....28. Fortfarande känns det mer som magi än en tydlig målformulering ;-)

Jag har också varit med om målformuleringar, affirmationer som varit otydliga och luddiga, intentionen har naturligtvis varit god men i slutänden har det inte alltid blivit dom resultat som jag önskat. 

Förutom att jag kommer anta Forms utmaning så funderar jag just nu kring ytterligare målformuleringar kring min egna träning... (KONKRETA och TYDLIGA, TACK)!?!? Jag som vill utvecklas och bli bättre på allt, helst samtidigt ;-)







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar