fredag 7 februari 2014

Att vara på rätt väg :-)

Vad roligt att både Du och jag har hittat hit igen. Det är alltför länge sedan som det blev något skrivet här men nu är det dags. Det finns ett uttryck om "att tiden går fort när man har roligt" och det uttrycket ligger det mycket i om jag tittar tillbaka på den senaste perioden. Det har varit en period som varit fylld av studier och utbildning.

Länge har en önskan om att få läsa till Pt funnits hos mig, stundtals tydlig och klar, stundtals diffus och otydlig. Tankar om "att det vore roligt" men också tankar om att jag "inte har råd och inte har tid". Omedvetna rädslor och föreställningar har stundtals bromsat mig, tror jag.


Men! Fröet har trots allt legat där och grott och flera omständigheter gjorde att jag äntligen kom till insikt om vad jag själv behöver och skulle göra! I december anmälde jag mig till Safe, skickade i väg ett mail och så var det klart! Känslan som beslutet gav är helt obeskrivlig! Det var som att både kroppen och framförallt själen tackade både mig och universum. Jag kände en sådan enorm tacksamhet och lycka!


Innan jag ens hade påbörjat utbildningen kände jag helt klart att det här var steg i rätt riktning för mig! Till en början var det några få, väl utvalda personer som fick ta del av min plan, det var knappt så att jag själv förstod att det var "sant" -;)


Och under januari och början av februari har jag tillbringat mycket tid på Safe, Sats (Safe har de praktiska delarna förlagda på olika Satsanläggningar) och här hemma med att plugga. Utbildningen har en fantastisk nivå! Det har varit massor som ska in i huvudet på kort tid, det har varit så intensivt och så fantastiskt roligt och spännande! Anatomi, fysiolog, massor av latin, kost, träningslära, ursprung och fästen, biomekanik och en massa annat :-)
I lördags var det prov dags, jag startade med mitt praktiska prov under fm. och avslutade dagen med 4 timmars teoretiskt prov. Huvudet försökte prata lugnande till mig innan proven men mitt "system" kändes så stressat ;-) Fm. prov gick fantastiskt bra, jag fick sådan fin respons och feedback av examinatorn :-) Och även den teoretiska delen gick bra även om det var mycket att hålla reda på. Gissa om jag var trött efter?


I onsdags anlände det fina intyget och certifikatet: lic. Träningsinstruktör. Det känns så himla härligt på så många sätt.... Jag har fått med mig massor av kunskaper och insikter, jag tror även att jag lärt mig lite mer om mig själv under den här perioden.
Om allt går enligt planerna så räknar jag med att läsa det sista blocket till lic. Pt till sommaren! Nu njuter jag av att vara på rätt väg, helt klart i rätt riktning :-) Det känns så spännande och kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar