lördag 8 februari 2014

En härlig födelsedag :-)

I torsdags fyllde jag år :-) Och det var inte en födelsedag bland många andra. Det var en av dessa alldeles speciella födelsedagar. Jag fyllde 13. Obstinat tonåring? Nej, inte alls, däremot en oerhört stolt och glad tonåring. Jag fyllde 13 fantastiska Form år!!! Ända sedan jag fyllde ett har jag firat denna speciella, viktiga och betydelsefulla dag!

Det finns vissa beslut och vägval i livet som kan skapa totala förändringar. Dom här valen och besluten som blir början på något helt annat och något helt nytt. Livsavgörande beslut. Vilka sådana val och beslut har du tagit? Vilka kommer du att ta?

Själv är beslutet och valet att "börja träna" just ett sådant beslut! Jag kan peka ut stället där jag befann mig när jag bestämde mig, jag minns också mycket väl hur jag mådde... Naturligtvis visste jag inte då vad mitt beslut skulle komma att innebära. Min Formresa tog fart... Egentligen hade den börjat strax innan, eftersom första mötet var som patient hos Niki. Tänk om jag hade vetat vad form och träningen skulle föra med sig för mig!

Jag har verkligen fått uppleva en minst sagt fantastisk, sagolik resa! Det handlar om så mycket mer än om att gå från otränad till vältränad... Det senaste året har inte varit något undantag. Förutom att jag har fått njuta av alla mina egna träningspass, både i grupp, i gymmet och tillsammans med Niki, min härliga Pt så är det här det året som jag också fick möjligheter och förmånen att börja instruera och "bli instruktör". Jag är så tacksam för att jag fick och tog emot möjligheten när den kom! Av allt det som jag fått och får genom min egna träning får jag nu möjligheter att även föra vidare, dela med mig av och ge till andra. För mig som instruktör känns det så fint att få dela med mig av något som jag själv tycker så mycket om, som jag verkligen tror på, hälsa och träning. Det är även det här året som jag tog steget till att påbörja Pt-utbildningen och att få avsluta året som nyutbildad lic. träningsinstruktör känns så klart helt fantastiskt!

Min 13-årsdag firade jag på allra bästa tänkbara sätt, med en semesterdag och naturligtvis med träning och vila/återhämtning, allihopa i sann Formanda. Under förmiddagen fick jag njuta av ett härligt pass tillsammans med min suveräna Pt, Niki :-) Niki är ju också den person som jag träffade allra första gången när jag klev in på Form och han har haft och har en stor betydelse för mig under och på min Formresa.

Torsdagens pass var, som vanligt, superkul! Niki hade komponerat ihop ett pass där jag och viprn skulle samarbeta ;-) Det mesta gick riktigt fint, även om det både var svettigt, tungt och jobbigt. Jobbigt på det här njutbara sättet :-) Det var några samarbetsövningar som jag och viprn inte var helt överens - ännu ;-)  Efter att ha avnjutit en god lunch landade jag på Form igen för en stunds njutbar återhämtning och vila i form av en avkopplande, skön massage. Födelsedagen var verkligen en dag som bjöd på näring och njutning för hela mig :-)


TACK Anna och Niki för 13 fantastiska år! Ni är sådana härliga förebilder och sanna inspirationskällor för/till mig <3 Ser fram mot kommande Form år tillsammans med er :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar