söndag 13 oktober 2013

Familjen Form

Igår var det verkligen en fantastisk inspirationsdag :-)
Form hade bjudit in härliga Jessica Clarén till att instruera och hålla i två olika pass.

Dagen började med proffsig, skön och rolig träning för alla som ville.
Därefter samlades vi i personalgruppen, tillsammans med Stefan Klingsbo, för en stunds vidare viktigt, givande och intressant arbete...

Jag var lite sen ner till Form så jag anlände lite med andan i halsen, det enda jag visste var att vi skulle få vara med på ett löp pass i backe och ett spinning pass. Backen hade efterlysts via Fb. några dagar innan ;-)  Möttes av ett härligt gäng Formare och av Jessica Clarén och hennes man Jamie som var med som assisterande coach. Det var ett förväntansfullt gäng, några av oss kände oss kanske en aning små nervösa för det som väntade ;-) Men framförallt redo och laddade i sann Formanda :-)

När alla var samlade bar det av i samlad trupp, genom samhället, upp mot elljusspåret och backen ;-) En härlig känsla bara det, ett helt gäng med samma mål! Rörelseglädje/träningsglädje, gemenskap och att ha kul! Uppe vid spåret åkte överdragskläder av, tänk att kunna vara ute i t-shirt i oktober månad! Sedan blev det löpskolning, teknik, styrkeövningar och intervaller varvades. Allt förpackad i Jessicas anda, dvs. med en stor portion ödmjukhet, lysande virvlande energi, kunskap, kvalité, proffsighet och lekfullhet! Jessica och Jamie hade verkligen en fantastisk förmåga att dela med sig!

Det var ett inspirerande och roligt pass, stundtals flåsigt och tungt ;-)
 Det var så mycket fantastisk energi som frigjordes hos mig, och den känslan är obeskrivlig!
 Dagen bjöd ju också på ett strålande väder, det kändes så fint att få springa och ha allt det guldiga från träden runtomkring. Efter löppasset var det dags att tillsammans, med lätt jogg, ta oss ner till Form igen. Konstigt nog så kändes mina ben plötsligt jätte pigga och fjäderlätta!

Efter lite påfyllnad och ombyte var det dags för spinning passet. Den som tror att spinning är spinning tror fel. Du som inte hade möjlighet att vara med igår missade någonting! Vilket pass :-) Suggestiv musik, som fick mig att bara svepas med, en filmduk med en fantastisk fin film (av det jag såg ;-)) och Jessicas guidning, hon använde orden och språket på ett sätt som verkligen tilltalar mig :-)

Efter en timmes spinning var det så dags för alla oss i personalgruppen, att tillsammans med Stefan Klingsbo, att samlas för en stunds fortsatt arbete. Det blev många intressanta diskussioner och tankar tillsammans! Spännande! Det är verkligen härligt att få vara en i detta fantastiska gäng!

En inspirerande och givande dag, en boost för kropp och själ!

Om jag ska summera dagen med ett enda ord blir det: LIVSENERGI :-)

TACK alla som var med!    


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar