söndag 27 oktober 2013

Röstlös och rastlös

Ibland känns det som man befinner sig i en riktig uppförsbacke.
 Kanske inte bara när det gäller träning utan även på andra sätt.
  Men efter uppförsbackar brukar det ju plana ut
eller så kommer det en efterlängtad nedförsbacke, eller hur?

Just nu längtar jag efter att få flyt i min träning.
 Jag har känt mig  motiverad till att få träna,
 "verkligen köra på",
 periodisera min träning, vidareutveckla och bygga.
Men istället haltar träningen fram...
Det har känts som det ena avlöser det andra...
Dagar med ont i halsen. Banalt men för mig irriterande!
 Jag tränar aldrig när jag har ont i halsen så trots att jag fö. kände mig "frisk",
 om än lite trött, så blev det några dagar utan träning. 
 Det halsonda försvann och jag kände mig återigen redo...
det hann gå några dagar så  började det "lura" en ny förkylning i kroppen,
 inte sjuk men en känsla av att inte känna mig helt pigg heller... 
 
 I onsdags stod valet mellan att träna eller inte träna.
 Valet var lätt, enkelt och självklart; att träna!
 Min plan och tanke var att slå bort den ev.
förkylning som lurade i kroppen men som inte brutit ut ;-)
Även om intentionen var god så fungerade den strategin dåligt den här gången,
 det resulterade istället i att jag slog bort rösten och fått träningsvärk som jag inte alls känner igen och att jag just nu verkligen inte känner mig helt pigg. Så irriterande!

Nu lägger jag fokus på att fylla på mig själv på alla möjliga vis; vila, bra tankar, greens, detoxte, ingefära och en del annat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar