fredag 1 november 2013

Åter på plats!

Efter en veckas uppehåll är jag så åter igång med min träning.
I går var första passet...:-)
I min värld är en vecka utan träning en evighet.
Att kroppen är gjord för att röra på sig för att må bra tror jag att alla vi träningsentusiaster är helt överens om. Naturligtvis i kombination med vila och återhämtning också.

Under sådana här dagar av "påtvingad" vila kan jag ibland börja fundera på dom personer som är mer eller mindre stillasittande och inaktiva i sin vardag... och vad det sätter för spår i kroppen i form av ohälsa och ev. smärtproblematik från/i kroppen. Vad är det som skapar våra val? Vad får dessa val för konsekvenser på kort och lång sikt för vårt mående? Vad och hur väljer Du?

Både igår och idag har det blivit rundor i gymmet. Och både idag och igår hade jag stundtals lust att utbrista samma kommentar som en av mina härliga vänner som snart är 7, sa här om dagen, när vi båda två var krassliga:

-Moster jag är faktiskt så trött så att jag vill svära...
- Jaha???
- Fy fan!!!

Ja, så kändes det lite... även om jag nu är frisk så kändes det som sirap i systemet igår, idag var det lite mer lättflytande :-) Igår avstod jag från intervall delen, kände att jag varken ville eller skulle pressa upp pulsen på max. Idag var första tanken att avsluta styrkepasset med en liten lätt jogg på löpbandet... men istället blev det några försiktiga intervaller med lång vila emellan ;-) Undrar Du hur man springer försiktiga intervaller? Ja Du... det är en hemlighet ;-)   
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar