fredag 8 november 2013

Tillit och mod

Fundera en stund om det är något i ditt beteendemönster
 som du skulle vilja förändra och göra annorlunda?
 Vad skulle det kunna vara?
Vad skulle en sådan förändring kunna innebära för dig?
Vad är det som hindrar dig från att göra den här förändringen? 
 
Att genomföra förändringar är inte alltid helt lätta men ibland är dom nödvändiga.
 
I ett tidigare inlägg skrev jag om en detoxperiod som jag påbörjat.
En detox där fokus, den här gången,
 inte hamnat på kost i första hand utan på helt andra saker.
Jag har aldrig detoxat på det här sättet tidigare eller
jag har aldrig uttalat det på det här sättet som jag gjort nu! 
Men av flera olika anledningar dök behovet och insikten upp.
 
Alla som själva detoxat någon gång vet hur man kan må i början av en sådan här period... men också hur man oftast mår när det gått ett tag. Och den här perioden är inget undantag!
Det har inte varit någon lätt period på något sätt.  
Men trots att det inte gått så lång tid så märker jag redan nu en avsevärd skillnad!
Skillnad i beteende.
Skillnad i tankar.
Skillnad i känslor.
Skillnad i energi.
Skillnad i kroppen och skillnad i själen.
 
Min detoxprocess fortsätter,
redan nu så tror jag att jag fått med mig nya insikter, erfarenheter och lärdomar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar