söndag 10 november 2013

Hälsomässa

Det blev många steg igår när jag besökte Allt för hälsan-mässan i Älvsjö.
 Det blev även en hel del smakprover, små mumsbitar och shots av alla möjliga slag, 
smakade även chips som var gjorda av bruna bönor ;-) En del smakade gott, en del smakade... mindre gott eller faktiskt äckligt.
 
Under ett och samma tak rymdes massor av olika saker: produkter, information, erbjudanden av alla möjliga slag och även möjligheter till prova-på behandlingar, alla och allt för att främja hälsa och välmående om man väljer att tro på mässutställarna. Och visst är det kanske så att mycket främjar hälsa och välmående men ibland tror jag att det kan vara bra att själv vara lite selektiv och sorterande.  
 
Trots det breda utbudet så upplevde jag att det saknades någonting,
vet inte riktigt vad, men den mesta av inspirationen uteblev på något vis.

Med mig hem blev det inte så mycket ät- och drickbart förutom en förpackning chaga,
däremot fick jag lite nya kläder, bla. fina och sköna yogabyxor och några fina linnen med härliga och inspirerande texter :-) Tänkte att en del av det ska få invigas imorgon :-)
 

 Visste du att Chaga är en svamp? Chaga är torkad sprängticka och innehåller naturligt vitaminer, mineraler, spårämnen mm.
Av många experter anses chaga vara kungen av medicinalsvampar, före reishi, shiitake, maitake och agaricus blazei.

Till fika idag provade jag att göra en chaga-choko: en kopp chaga"te" mixades tillsammans med lite raw cacao och raw kokosolja. Prova gärna Du också :-)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar