onsdag 6 november 2013

Att vara nära sig själv

Energin i min kropp förändrades så påtagligt efter måndagens yogapass och kändes så påtagligt annorlunda under och efter träningspasset i går. En helt annan färg, en helt annan kraft, ett helt annat flöde! Så oerhört njutbart!

Yogapasset, som jag själv ledde, hade fokus på att öppna upp i framförallt ryggen, ett lugnt, skönt och välgörande pass. Passet avslutades med en stunds meditation med hjärtandning där vi även andades ut stress, oro osv. och andades in lugn och ro, kraft, energi, beslutsamhet osv. Låter det konstigt? Inte alls! Jag kan inte riktigt förklara hur det funkar bara ATT det funkar :-) Även när jag själv guidar, och på så vis är mer utåtriktad, så tror eller kanske vet jag att jag påverkas - mer än jag kanske själv förstår. Det är häftigt, märkligt och fascinerande!

Igår hade jag sovmorgon och det var nära att klockan ställdes om men på tal om beslutsamhet så gjorde jag mig i stället i ordning och tog mig vidare till gymmet. Efter att ha haft det motigt och trögt ett tag så bjöd gårdagens pass på en helt annan känsla i kroppen! I går var en sådan dag så kroppen äntligen svarade, då det var jobbigt på det här njutbara sättet ;-) Mitt pass avslutades med 3 st. 800 m. intervaller på löpbandet. Inför andra intervallen kände jag "åååå sååå himla bra det känns"... fullt fokus... trött och svettig, ja visst, men också någonting helt annat!

Efter sista intervallen var jag urblåst och tom, så urblåst och tom så att jag höll på att glömma kvar skorna i entrén när jag skulle gå. Ja, som tur var så var det inte skorna på fötterna utan inne gympaskorna ;-)

Jag upplever verkligen att träningen hjälper mig så att jag blir mer kalibrerad och centrerad i hela kroppen, jag kommer på något vis närmare mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar