onsdag 19 mars 2014

Att växa

Det är fascinerande och häftigt vad och hur det kan pågå en massa saker samtidigt, både i vårat medvetna medvetande och bortanför vårat medvetna medvetande, i det undermedvetna. Hur processer kan sättas igång... Nya dörrar öppnas...  Nya tankar tar plats... och får ta plats :-) Nya upptäckter görs!


Träningsinstruktörsutbildningen som jag hade glädjen att få ta del av i februari har verkligen satt igång något hos mig och givit mersmak! Mersmak på så många olika sätt och på så många plan! Och också nyfikenhet och förvirring! Jag vill lära mig mer! Fylla på! Utvecklas på alla tänkbara sätt! Det är som om någon slags slumrande kraft har väckts till liv och den här kraften behöver och vill få ännu mera plats...


Det är starka krafter som är i omlopp just nu och som också innehåller alla möjliga känslor. Stundtals försöka jag nog också ha någon slags kontroll, hålla kvar, hålla fast, hålla emot. Som om det skulle vara möjligt?! Det är inte helt lätt att släppa taget... och lita till processen.


Stundtals är det också som jag blivit påmind och påminns... Påmind och påminns om viktiga saker. Spännande och fint om än omtumlande och förvirrande! Jag tror att det är fler faktorer som samverkar och påverkar varandra i allt det här, där träningsinstruktörsutbildningen är en del i det hela. Yogan tror jag är en annan! Både att få guida men också mitt egna utövande. Även om fokus ligger "utanför" mig själv när jag guidar så tror jag att jag påverkas både medvetet och omedvetet av allt det som sker, både i och runtom mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar