fredag 7 mars 2014

Njutbar vila och återhämtning

Har återhämtning och vila en given plats hos Dig? För mig har det inte alltid varit så. Men genom åren har jag blivit bättre och bättre på att ge mig själv möjligheter till den planerade och aktiva vilan, även om jag fortfarande kan bli ännu bättre på det ;) Jag har också en övertygelse om att om man inte skapar möjligheter till vila och återhämtning så fixar kroppen det på egen hand till slut. Men den vilan är sällan den njutbara, sköna utan ofta tror jag att man istället hamnar i den påtvingade vilan i form av sjukdomar och skador.


När jag guidar i mina yogaklasser brukar jag uppmuntra deltagarna att lyssna på kroppen. Lyssna på kroppen ska vi ju naturligtvis göra även utanför yogamattan, men det är inte alltid helt lätt, tycker jag! Har Du lätt för det? Ibland tror jag att vi behöver återta kontakten och kommunikationen med oss själva och lyssna mera inåt... och agera utifrån det... Igår hade jag bokat in den välbehövliga och välgörande vilan :) Den här vilan som är så skön och avkopplande och som samtidigt ger kroppen och själen andrum och påfyllnad. 
Just igår fick jag njuta av en aromaterapibehandling. Det är en fantastiskt välgörande form av massage, välgörande för både kropp och själ. Vid en aromaterapibehandling används eteriska oljor, oljorna är individuellt anpassade utifrån dig själv och det du behöver, själva massagen är lätt men den berör samtidigt väldigt djupt.


 Ibland kan det vara svårt att veta vilken massör och behandling man ska välja, själv vill jag inte gå till vem som helst... jag kombinerar gärna just aromaterapimassagen med klassiskmassage. Jag tycker att dom kompletterar och berikar varandra. Båda två är lika välgörande men på så olika sätt. Och Amyris och Form är två ställen som jag själv varmt kan rekommendera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar