måndag 17 mars 2014

Gladiatorerna

Det är under sådana här dagar som jag brukar tänka lite extra på dom som aldrig eller väldigt sällan tränar eller rör på sig. Sådana här dagar då jag själv tvingas avstå från träningen. Den senaste veckan har en irriterande förkylning huserat i kroppen. Banalt och helt ofarligt men tröttsamt och irriterande.


Det är inte bara irriterande att inte träna utan jag blir irriterad också. Min bästa sida kommer stundtals verkligen inte fram under sådana här dagar ;-) Hur känns det egentligen i dom kropparna som aldrig eller väldigt sällan rör sig? Favoritpassen har fått avbokats... pt-pass, box och gårdagens familjepass, men nu känner jag att det har vänt!


Redan igår fick jag smygträna lite ;-) Dock inte på familjepasset utan på/med en blandning av både OS och Gladiatorerna istället. Tillsammans med bla. mina härliga vänner, 7 och 9 år, hjältes vi åt och riggade en bana med olika stationer. Olika grenar varvades där alla, efter egen förmåga, kunde vara med. Bla. Pingis, balansgång, bollkastning... Jag såg till att inte ligga i maxpuls ;-)  I pausen fylldes depåerna på med kaffe och fruktsallad. En mysig eftermiddag där vi alla till slut utsågs till stolta, glada vinnare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar