tisdag 28 oktober 2014

Vila i det som är


Idag har min arbetsdag varit lite annorlunda mot hur den annars brukar vara. Jag har haft glädjen att starta upp en planeringsdag för en grupp där jag vanligtvis inte brukar vara. Starta upp genom att guida gruppen genom ett yinyogapass.


Den första förfrågan som kom inför den här dagen var om jag kunde tänka mig att hålla i någon form av avslappningspass, meditationspass. Efter ytterligare mail och telefonkontakt så landade det hela i en timmes yinyoga pass. Yinyoga i sig är ju ett fantastiskt sätt att meditera och slappna av. Via kroppen, genom de olika ställningarna och positionerna, så är jag övertygad om att man kommer åt många olika delar hos sig själv. Och det här är inget som man som deltagare/utövare vare sig behöver förstå eller tro på, det fungerar helt perfekt i alla fall!  


Det är alltid inspirerande och roligt att komma in i en grupp med olika individer och leda/guida ett pass. Det är också spännande att komma in i grupper där deltagarna inte själva valt att komma. Dagens deltagare hade ingen aning om vad som väntade när de anlände. Deras chef tyckte att alla skulle få en gemensam start på dagen och en gemensam grund att utgå från för att sedan arbeta vidare under dagen. Vilken klok och sund chef! Yinyogan utgjorde denna gemensamma start.


Alla pass är unika, och inget pass är det andra likt! Morgonen bjöd på ett skönt pass där deltagarna fick möjligheter att landa - här och nu - tillsammans... tillsammans med sig själva. Och vila. Vila i det som är...


Det känns fint, väldigt inspirerande och lärorikt att få komma in i olika sammanhang och möta människor och leda och guida i något som gör gott på både individnivå och gruppnivå :-)


Namaste <3

2 kommentarer:

  1. Lyckos dig! Fin beskrivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin, ja det kändes både lyxigt och fint att få en sådan här start på arbetsdagen, tänk om alla arbetsdagar startade så!?

      Radera