onsdag 8 juli 2015

Träning med glädje och kvalité

Ledig.
Långfrukost och träning.
Och lite senare träff med bästa vännerna.
För mig är sådana här dagar verkligen kvalité.
Näring och njutning på alla möjliga sätt!

För några dagar sedan fick jag några nya träningskompisar; en liten boll och ett hopprep.
Tänkte att det passar extra bra nu i semestertider, lätt att använda oavsett var jag befinner mig.

Både hopprep och boll följde med till dagens träning.


Hemma var planen att jag skulle ner och köra ett styrkepass.


Jag började med en skön dynamisk uppvärmning, 
det är ett perfekt och skönt sätt att förbereda kroppen på det som väntar tycker jag.


Därefter tog kattungeleken vid.
 Ja, jag känner mig lite som en kattunge när bollen far iväg och jag jagar efter ;-)
Samma typ av boll har jag bekantat mig med vid tidigare tillfälle i samband med min egna Pt-träning.
Det är en boll som stundtals lever sitt egna liv och många olika saker tränas bla. koordination och reaktion.


Idag, när jag som bäst håller på att jaga runt efter bollen i salen kommer det in en äldre kvinna. Jag blir först lite fundersam om jag kan fortsätta att springa runt så som jag gör men beslutar mig för att fortsätta som planerat. Därefter tar hopprepshoppandet vid. Kvinnan gör sina övningar och innan hon lämnar salen kommer hon fram och säger att det är så roligt att se någon som konditionstränar. Hon undrar vidare om jag tävlar eller håller på med någon specifik sport. Sedan säger hon att hon tycker att jag ser ut som en person som springer på klippor. Vilken fin komplimang :-) Hon säger också att hon ska köpa en liten boll till sitt 4-åriga barnbarn.


Planen var som sagt att köra ett styrkepass idag och använda hopprepet under uppvärmningen. Men så får jag den här känslan att ååå så roligt det är att hoppa! Snabbt styr jag om dagens plan och bestämmer mig för att det får bli ett tabatapass istället. Trots att vaderna är trötta innan jag ens börjat och pulsen ökar snabbt så känns det inte jobbigt. Utan bara skönt! Och roligt! Efter hoppande blir det även några tabatavändor med det nya tjocka repet. Det ingick inte heller i dagens plan från början, men det såg så inbjudande ut där det låg inne i salen och liksom bara väntade.    


Jag avslutar dagens pass med att lägga mig ner på golvet, njuter verkligen av känslan i kropp och sinne samtidigt som en av mina favoritlåtar strömmar ur högtalarna.
Trött, nöjd och tacksam!

En tanke som kommer till mig är att jag är så glad för att träning är en självklar del hos mig, även om jag själv har semester så tar inte träningen semester. För mig känns det helt främmande att inte träna under ledighet och semester, däremot kan den te sig annorlunda under vissa perioder beroende på var jag själv befinner mig. Hur ser din sommarträning ut?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar