tisdag 7 juli 2015

Välkommen planerat och oplanerat!

Jag har längtat.
Efter semester och ledighet.
Och nu är den här.
Första veckan av fler.

En del planerat.
Och mycket helt oplanerat.
Mix och blandning.
Av varande och görande.
Det passar mig.
Jag är bra på att vara strukturerat ostrukturerad.
Jag trivs med det.

Igår, första semesterdagen, kände jag mig plötsligt superstressad.
För typ allt.
För allt som skulle göras och hinnas med.
Och för en massa annat också.
Precis som kroppen/huvudet inte riktigt förstått att semestern börjat...
Vet Du vad jag gjorde?
Andades...
Det behövdes inte särskilt lång stund förrän "systemet" och tankarna lugnat sig. 



Det kommer att finnas många stunder av nu.
Som kommer innehålla många olika saker.
Tankar, upplevelser... plats och utrymme...
Varande och görande.


Välkommen ledighet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar