onsdag 6 juli 2011

Om du gör som du alltid har gjort...

Har under den gångna veckan genomfört en första omgång av mitt nya träningsprogram. Vilket bra program!  Kan konstatera att det känns både givande och är skönt, jobbigt & roligt :-)

Så idag var det återigen dags att köra igenom programmet som jag gjorde i tisdags. Det är roligt när kroppen kopplar snabbt, tycker jag. Förra veckan var kroppen liksom "oförberedd" på vad som skulle ske... idag visste den desto bättre ;-)  Som tex. vid dagens armhävningar (som ska göras direkt efter stående bröst flyes och en massa andra axelövningar).

Samtidigt som jag är så totalt i min kropp när jag tränar så kan jag samtidigt ibland nästan känna hur jag liksom hamnar utanför och iakttar mig själv. Glädje och tacksamhet :-) Och ibland även en viss förvåning ;-)  

På eftermiddagen var jag in till stan för att uträtta lite ärenden. Bla. skulle jag köpa någon form av kolhydratsdryck för att ha i samband med mina styrkepass. Jag möttes av en inte helt kunnig personal skulle man kunna säga ;-) Vid en av produkterna så var hennes kommentar att om du tar den där så kommer du ju att gå upp i vikt, hennes tonfall och kroppsspråk var minst lika intressant. Jag vill veta och få en bra beskrivning på det jag köper, särskilt när det gäller kost/träningstillskott, så idag blev det inget inköp av någon dryck.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar