söndag 31 juli 2011

Rensa & sortera

Nu när jag har varit ledig så har jag rensat och sorterat en del.
Sånt som inte blivit gjort på länge, länge har blivit gjort.
En del skräp har blivit slängt.
Några osorterade högar som legat undanstoppade har gåtts igenom.

När jag höll på att plocka i bokhyllan for plötsligt ett papper ner som gömt sig bland några böcker.
Först såg jag inte var det var.
Det var ett papper med handskriven text
med varierande handstilar
skrivet med tusch i olika färger.

När jag plockade upp det från golvet så såg jag att det var från en utbildning som jag gick för några år sedan.
Min NLP-utbildning.
Vår sista kursdag fick var och en börja med att skriva något om sig själv högst upp på pappret
därefter gick alla papper runt och alla skrev något till alla.
Personligt & kraftfullt.
Att läsa igenom det NU...
Tankar & känslor.

Och att det dök upp nu...
Slump eller sammanträffande?
Kanske en påminnelse ur flera aspekter?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar