onsdag 20 juli 2011

Smart tips :-)

För några dagar sedan var min tanke att jag skulle köra mitt tabatapass på roddmaskinen.
 Det började bra men efter ett tag önskade jag att jag hade - minst- en kudde att sitta på.
 Försökte ;-) att koncentrera mig på allt annat än min ömma rumpa men det blev lite av fenomenet "tänk inte på en rosa elefant" ;-)
Sista intervallerna gjorde jag sedan på cykeln....
Men så fick jag några smarta tips :-)
 Ylva tipsade om att låna några av kuddarna från soffan ;-)
Anton tipsade om cykelbyxor :-) Att jag inte tänkt på det!
 Så idag blev det cykelbyxor på och hela passet på roddmasinen. Det kändes riktigt bra, på alla sätt. 
Jag tycker sekunderna, av någon anledning, går snabbare vid rodden jämfört med cyklingen.
Kan det va´så att hela kroppen samarbetar vid rodden, på cykeln är det ju "bara" benen?
Och jag tycker ju om när det är jobbigt på det här sköna sättet och det blir det ju helt garanterat oavsett om jag cyklar eller ror!  


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar