torsdag 28 juli 2011

Var ligger landet där man böjer bananerna?

I går bjöd Parksnäckan i Uppsala på ytterligare en av sommarens shower och framträdanden.

På scenen var Mojje, som bjöd på både energi, glädje och en repertoar med låtar som var välkända för dom allra flesta i publiken :-) Även för mig ;-) Jag är glad för att några av mina vänner, sedan tidigare, har introducerat mig i både tjabba tjena hallå, popcornfrisyr och var ligger landet där man böjer bananerna ;-)

Förutom en fartfylld och uppskattad konsert så fanns det även möjligheter till andra aktiviteter i parken. Bla. fiskdamm, lotteri, ponnyridning och pysselhörna. Om man hade ett gosedjur som behövde hjälp med omplåstring så kunde man besöka gosedjursakuten. Vi behövde inte besöka akuten, för hunden som min lilla kompis hade med sig mådde hur bra som helst och nallen som senare anslöt till vårat sällskap mådde också fint ;-)




Vinstlott eller nitlott?


 Nallen satt och väntade i lotteriet på att rätt lott skulle dras.
Och minsann, vissa har tur :-)


Själv lyckades jag vinna 3 stycken kexchoklad...



Barnens parksommar arrangeras av Kulturhjältarna & Uppsala tidningen i samarbete med musik i Uppland och ABF. Jag tycker om när sådana här arrangemang ordnas, där en del sponsras,  på så vis ges flera tillfälle att ta del av showerna och föreställningarna. Det är också bra när det hela är lättillgängligt. Kultur med olika & varierande innehåll ska alla ha möjligheter att ta del av, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar