torsdag 8 augusti 2013

Premiär:)

Jag är så oerhört glad och tacksam för att jag fått den här möjligheten
och för att jag den här gången antog utmaningen :) Att jag inte lät mina hjärnspöken stoppa eller hindra mig.
 
Och igår var det premiär :)
Premiär för mig som instruktör! 
Det känns omtumlande, speciellt och väldigt, väldigt fint.
 
Min Formresa började för många år sedan...
Du som har funnits med mig från början vet
 att allt såg väldigt annorlunda ut, då jämfört med idag.
Inte kunde jag ana att jag nu, många år senare, även skulle börja instruera.
 
Att göra gruppass och instruera andra är någonting helt nytt för mig.
För mig som instruktör handlar en del naturligtvis om att guida och leda i övningar och rörelse men för mig känns det också oerhört viktigt att kunna och få inspirera, inspirera var och en till att hitta sin egna träning och hälsa :) Genom min egna träning tror och hoppas jag att jag även tidigare har kunnat inspirera människor i min omgivning. Men nu får jag även möjligheter att dela med mig av något som jag själv verkligen "tror på" och det känns väldigt fint.
 
Att det blev just yinyoga pass som jag börjar instruera i känns på flera sätt både märkligt och konstigt och samtidigt väldigt självklart. På något vis så hade det varit mera "logiskt" om det hade varit ett styrkepass eller intervallpass. Jag som själv varit en person som har haft svårt för att vara "stilla"! Och har ibland, även nu, inte helt lätt för det ;) Men jag har övat mig och övar :)
 
 Genom åren har jag lärt mig och förstått att stillheten är lika viktig som rörelsen, man behöver kunna vara både inåtriktad och utåtriktad tror jag, allt för att skapa balans och välmående.  
 
Inför premiärpasset kände jag mig förväntansfull och lite nervös.
Jag undrar hur mycket yinyoga jag praktiserat den senaste tiden?;)
Både rent praktiskt men framförallt mentalt.
Det har funnits hjärnspöken med på vägen men också en förvissning om att det hela skulle gå bra.
 
Till en början hade jag planerat för att leta upp någon CD-skiva här hemma med lugn musik till premiär passet men så kändes det plötsligt viktigt med att sätta ihop en egen spellista. Precis som jag  hade en tanke och röd tråd i passet så ville jag att även musiken skulle ha det. För mig är även det nytt, att sätta ihop egna spellistor. Och att börja lyssna och söka efter musik är ju som att komma in i en godisbutik, oj så roligt och så mycket det finns att välja på.
 
Får man säga att man känner sig nöjd med sitt pass? Ja, det är klart att man får :)
Och jag är nöjd ;)
Nöjd, stolt, glad, tacksam.
Jag hade sådan god hjälp innan passet med att fixa i ordning salen,
draperierna drogs för, matta och filt lades fram, ljus tändes, musiken kom igång utan att jag själv hann med att göra någonting.
 
Och responsen från några av deltagarna efter passet kändes så fint <3
 
TACK alla ni som var med på mitt premiärpass :)
Och välkomna tillbaka alla ni som var med igår och välkomna även ni som inte hade möjligeter till att vara med just igår :)
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar