onsdag 21 augusti 2013

Yinyoga i kväll

Snart är det dags för kvällens yinyoga pass tillsammans med mig :)
Det kommer att bli ett välgörande och skönt pass för hela kroppen. Jag har planerat för övningar/positioner som hjälper oss att öppna upp både i höfter/ljumskar och ryggrad. Som vanligt kommer vi att avsluta med en stunds skön vila och avslappning. Jag har planerat för några olika avslappningsövningar/meditationer men ännu inte bestämt mig för vilken av dessa det kommer att bli, jag känner in och låter stunden - där och då - få avgöra.  
 
I yinyoga finns det inget som heter att "jag är för stel, orörlig, osmidig", "för gammal" osv. Yinyoga passar precis alla, oavsett (o)-smidighet, ålder osv. Vi utgår alltid från oss själva, där vi befinner oss precis just nu. Yoga i alla dess former är också en suverän kombination tillsammans med annan träning.
 
Det är en glädje för mig  att få dela med mig och genomföra pass tillsammans med både de som yogat tidigare och tillsammans med de som precis upptäckt eller håller på att upptäcka alla positiva effekter som ett kontinuerligt yogautövande för med sig.
 
 Extra roligt har det varit, nu vid mina första pass, att jag har haft deltagare som från början sagt att "yoga är ingenting för mig" men trots det har dom kommit och deltagit :) Jag gläds med dom som vågar prova, kanske utmana sig själva och omvärdera och omformulera tidigare uppfattningar och på så vis upptäcka helt nya saker :) 
 
Välkommen!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar