onsdag 14 augusti 2013

Tänk om sedan aldrig kommer?

I måndags var det återigen dags för mig att börja arbeta igen efter 5 veckors välbehövlig, skön semester. En semester som varit fylld av återhämtning och påfyllnad ur många olika perspektiv och på många olika sätt.Tid har funnits till reflektion, tankar och bara vara. Mysiga utflykter och spännande möten. Allvar och skratt. Lek och vila.

Är det möjligt att behålla en del av den här "sommar/ledighetskänslan" i kropp och sinne även nu? Och i sådana fall hur? Nu när plötsligt 8 timmars arbetsdag återigen ska rymmas inom dygnets 24 timmar tillsammans med allt annat som jag/man också vill göra. Jobb och fritid ska länkas och flätas ihop. Jag tycker inte alltid att det är en helt lätt ekvation att lösa.

Dygnet har ju 24 timmar oavsett vad jag/man fyller timmarna med. Kanske handlar det om att fundera över vad som verkligen är viktigt och betydelsefullt för mig/dig? Kanske handlar en del om planering, prioriteringar och egna val? Vad vill jag ha mer av? Vad vill jag ev. ha mindre av? Vad är det som får mig att må så bra som möjligt? Vad får mig att känna mig hel och levande? Vad kan och behöver jag göra? När, var och hur ska det ske? Hur gör Du? 

Kanske handlar det om att ta vara på NU?

 Nuvaro :)

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar