söndag 4 augusti 2013

Träningsglädje och variation

Jag tycker om och uppskattar variationen i min träning.
Ute och inne.
Inne och ute.
Variation i tempo och intensitet.
Rytm och flöde.
Rörelse och stillhet.
Ena dagen ett styrkepass i gymmet följt av en eller två tabataintervaller. 
Nästa en springrunda ute i naturen.
För att en annan dag genomföra yoga och en stunds meditation ute på gräsmattan.
Känsla, lust och glädje.
Upplägget känns så naturligt och självklart.
Lätt och enkelt.
 
Egentligen tänker jag sällan på att jag
tränar eller ska träna, det är snarare ett sätt att förhålla mig
och ett sätt att leva.
 
Bilderna är från en av veckans springrundor.
Naturen är verkligen vacker.
Genom skog och öppna fält.
Bland trädrötter och mossa.
Grusvägar och asfalt.
Jag hör mina egna fotsteg och andhämtning.
Luft och vind.
Allt ackompanjeras av naturen själv.
 
Ögonblick och nuvaro :)
 













 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar