måndag 29 juli 2013

Dansa Pausa

Igår var jag på Skansen. Från förmiddagen till sena kvällen.
Det är ett tag sedan som jag besökte Skansen,
det är ett mysigt och fint utflyktsmål tycker jag.


Jag tycker om kombinationen av museum och djurpark,
 det finns så många fina områden att ströva omkring i.


 Naturligtvis gick vi runt och tittade på djuren,
vi fick klappa getter och titta på bla. renar, sälar, björnar, älgar,
 vargar och lodjur och en av oss vågade sig även på att klappa en av vargarna ;)


Och vi njöt av picknick :)

Utflykt och picknick hör ihop tycker jag.
Det är lätt att slå sig ner och bara plocka fram och mumsa i sig.
 Gårdagens picknick hade jag fixat i ordning, den bjöd på bla. sallad.
Och kaffe så klart :)




 Det är inte alla som har klappat en varg :)


Rätt lustigt, i parken finns massor med olika djur och visst fotograferas det rätt flitigt
men denna lilla söta krabat väckte nog mer uppståndelse bland besökarna
än både vargar, lodjur, och björnar tillsammans.
Minst ett 20 tal personer flockades runt ekorren för att fånga in den på bild.
Och visst är den söt :)


Ja, så kom en av dagens höjdpunkter...


 Barnens allsång!!! Med Panetos som gästartister :)
Vi sjöng och dansade och fick även lära oss lite nya moves ;)




Efter allsång och uppträdanden ringlade sig kön lång för att få autografer.
Självklart väntade jag tålmodigt i värmen...
ja, nu var det ju i och för sig inte jag som ville ha autografer däremot mina fina vänner :)


Vi hade en fin och härlig dag tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar