söndag 14 juli 2013

Yogayama

"Härligt att jag är här igen!"
Tankarna kommer till mig när jag landar på yogamattan några minuter innan passet ska börja.
 
Igår hade jag glädjen att få besöka yogayama igen.
Även denna gång valde jag ett yinyoga pass som guidades av Eva. Vissa positioner kändes märkbart mycket ändå var passet som balsam för kroppen och själen :)
 
Det är som om det som sägs och görs i salen hamnar och når någonstans bortanför det intellektuella, det når på något vis betydligt djupare och bredare än så. Jag berörs.
Märkligt...  men för den skull är inte upplevelsen mindre påtaglig för mig.
 
 
 Det blev en kort runda på stan innan mitt yogapass,
av en händelse hamnade jag i en butik kombinerad café/restaurang som jag gärna vill rekommendera;
 
 
Butiken/cafét/restaurangen finns i nedre plan på PUB-varuhuset och jag tror att den heter Voltaire.
Ett väldigt inspirerande ställe :)
 
Själv blev det inköp av bla, vaniljpulver, lite bär, en god smoothie och:
 
 
rawchokladglass, gjord på chasewnötter, kokossocker, kokosolja, raw kakao,
 agave nektar, havssalt och äkta vanilj. Inga konstigheter bara naturligt och gott :)  
 
Jag hamnade på en bänk nere vid vattnet, där jag njöt av smoothie och den goda glassen medan jag satt och tittade på alla turister med kartor och kameror i högsta beredskap innan det var dags för mig att ta mig vidare till yogayama. 
 
 
Efter passet dröjde jag mig kvar i stan ett tag, promenerade och flanerade runt, genom Kungsträdgården och sedan ut med vattnet för att ta mig vidare upp på Söders höjder.
 

 

 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar