måndag 15 juli 2013

Bland fjärilar, svett, mjölksyra och vikter

 
Nöjd och nytränad :)
 
Det är verkligen skönt att få genomföra en runda i gymmet.
Extra skönt känns det för mig att komma ner till Form och klockan är bara halv nio.
 
Senast som jag var på gymmet så var jag inne på dag 4 av min detox,
 då blev det ett "känna mig för pass med lätta vikter",
 allt för att inte pressa kroppen och dra på mig för mycket mjölksyra.
 Det är bra om man under en detoxperiod undviker mjölksyre/maxträning,
 särskilt under de första dagarna.
 
Idag blev det ett gott och blandat program ;)
Jag hade inte något bestämt program eller träningsdagboken med mig till träningen
utan jag hade bestämt mig för att "bara" gå på känsla idag,
fokus kom att hamna på bröst, rygg, axlar och ben.
Det blev ett riktigt skönt pass med superset  förutom på benen.
Kraften och känslan fanns med, förutom kanske just på benen. 
Jag gjorde benböj med skivstång kombinerat med axelpressar,
jisses så tungt och framförallt flåsigt det blev :)
 
Avslutade det hela med en stunds stretch/yogapositioner bla, fjärilen, sadeln (en sida i taget), twist.
 
En härlig och skön känsla sprider sig genom kroppen...
  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar