torsdag 11 juli 2013

Detox

 Tre dagar har redan passerat av min detoxperiod.
Jag har ju genomfört sådana här rening/rensningsperioder förr men ingen gång är den andra lik.
Den här gången har jag haft möjligheter att ta det väldigt lungnt de här första dagarna,
vilket har varit både välbehövligt och skönt.
Någon direkt huvudvärk har jag inte fått,
inte som berott på detoxen i alla fall.
Däremot lyckades jag gå rakt in i lekstugan, så jag är fortfarande öm i huvudet ;)

De 3 första dagarna har jag inte ätit någonting, utan druckit greens.
Jag har varken känt mig sugen på något eller hungrig.

Den andra dagen kände jag mig pigg i kroppen men var fruktansvärt "sovtrött" så efter frukost
sov jag en stund till och allt kändes bättre. 
Och igår kändes ryggen och nacken olustig, i O-form.
Och idag...
känns det  bra :)
Jag har en skön känsla i kroppen.
Idag är fjärde dagen och det har blivit dags att börja äta.


Jag njuter verkligen av att som denna morgon gå ut i trädgården
 och plocka bär och gräslök till den väntande frukosten.
Sådana här vardagliga ting är livskvalité för mig :)


 
Till frukost bjöds jag på:


Ett glas vatten med citron.
Soyayoghurt med vinbär och pumpakärnor,
knäckebröd som gjordes igår,
på brödet hade jag Cashew cream cheese med citron och gräslök.
Röran är ny för mig, den smakar gott och görs lätt och enkelt :)


Cashew cream cheese med citron och gräslök:
2 dl cashewnötter (blöttlägg över natten)
1/2 citron
1 avokado
1/2 dl. hackad gräslök
salt efter smak

Sköj nötterna, lägg dem i en matberedare. Riv skalet och pressa saften från citronhalvan.
Blanda ner i matberedaren tillsammans med avokado, gräslök och salt.
Mixa tills du får en krämig röra, späd med vatten om det behövs.
Recept hämtat från: Raw food med två detoxveckor av Ulrika Davidsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar