lördag 6 juli 2013

Yoga

Man skulle kunna tro att jag redan är igång med min greensrening.
Men det är jag inte.
Vaknade nämligen med en gräslig huvudvärk.

Huvudvärk är något som man ibland kan få under andra-tredje dygnet av en reningsperiod.
 Just nu beror huvudvärken på andra saker.

 Men trots det så valde jag att följa den plan som jag hade
för dagen, så jag tog tåget in till ett somrigt Stockholm.


Fint :)


 Efter tips och rekommendationer har jag för första gången besökt Yogayama.


Förutom att erbjuda massor med olika typer av yoga så finns det även en fin, liten butik
och en restaurang. Tyvärr hade restaurangen precis stängt för semestern.


Efter att ha botaniserat runt i butiken en stund var det dags för mitt yoga pass
som idag var ett yinyogapass.

Dagens instruktör var Eva som guidade oss igenom ett 90 minuterspass.
Jag tyckte verkligen om och uppskattade Evas sätt att guida oss. 
 Passet började med en stunds meditation för att sedan gå vidare in i de olika positioner.

Det är inte alltid helt lätt att återge och beskriva en upplevelse med ord tycker jag... som från dagens pass. Orden faller liksom platt till marken på något vis.
Visst skulle jag kunna säga att det var ett "bra" pass...
men det var också något annat och något "mer" än så. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar