onsdag 17 juli 2013

Dag 10

Längtade efter ett corepass idag :)

Och lite spring...

...och en kort stunds sällskap av Mr. Tabata

Nu är det 10:e dagen av min detox, det har gått lätt och enkelt :)
Under den här perioden har jag ätit vegetarisk kost och samtidigt uteslutit vissa livsmedel helt och hållet, jag har även uteslutit koffein och alkohol. Detox har ingenting med dieter och bantning att göra, däremot hjälper man bla. kroppen med att rensa bort och rena. Det kan vara lätt att tro att man ska få abstinens efter viss mat eller dryck och att man måste göra avkall på en massa saker. Själv ser jag det som att jag tillför en massa bra saker till min kropp:) Ofta kan man känna sig både piggare, lättare och få mer energi under och framförallt efter en sådan här period. 

 Har Du tänkt på vad mycket som handlar om vanor och kanske ovanor när det gäller mat och på vad vi äter och hur och när vi äter?  

Ett av mina syften den här gången var att jag ville komma ifrån socker och mjöl (gluten) helt och hållet under en period, ibland tror jag att det påverkar mitt humör och mitt mående mer än jag själv förstår. Den här perioden har på ett naturligt sätt också bidragit till att jag haft möjligheter till att dra ner på tempot och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar