torsdag 4 juli 2013

Storstädning

Nu är det inte många dagar kvar till den efterlängtade semestern!
Jag ser verkligen fram mot ledigheten, att få ta dagen som den kommer...
Själv har jag planer på att starta min semester med storstädning.

Mina rengöringsmedel heter inte Ajax,  Mr Muscel och Vanish. De innehåller inte heller en massa tensider, frätande syror/alkalier, lösningsmedel, konserveringsmedel, slipmedel.

Nej, några av mina rengöringsmedel ser ut så här :)


Ja, det känns som det har blivit dags för en detoxperiod för mig.

Till en början hade jag planer på att göra någon sorts "minivariant",
dvs. minska på vissa saker och tillföra mer av andra.
Men samtidigt känner jag att jag inte vill göra något halvhjärtat och halvdant 
utan helhjärtat och med engagemang... ska jag göra det så kan och vill jag göra det helt och fullt :) 
Så nu lutar det mer och mer åt att jag genomför hela processen, dvs. att jag startar med 3 dagars greensdryck för att därefter äta vegetariskt under en period.
Under den här perioden utesluter jag även vissa saker som tex. socker, koffein, alkohol, gluten.
För att genomföra en sådan här detox period tror jag att man behöver vara motiverad, själv ser jag det som en present och gåva till mig själv :)

Förutom att rensa och rena med hjälp av kosten så har jag under dessa dagar även
 några andra mål och utmaningar till mig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar