lördag 12 juli 2014

Bland kobbar och skär

Semester!
Underbart tycker jag!
Utrymme för planerat och oplanerat.

I veckan lekte jag turist.
Jag och mamma tog tåget in till Stockholm för att möta upp min moster på centralen för vidare färd ut i skärgården och till Vaxholm. Hela turen höll på att att stupa inne på centralen. Eller rättare sagt söder om Stockholm pga. en nedriven kontaktledning. I väntan på moster hann vi med både kaffe och en kort tur på stan allt medans mitt töjbara tålamod plötsligt inte alls kändes så töjbart ;-) Men flera timmar försenade kom vi så äntligen iväg! Och vi fick trots starten så småningom njuta av en fin dag.


Vi valde en av skärgårdsbåtarna på väg ut till Vaxholm. Härligt med vatten och vind!
Och guidad tur.



Vi lämnar vackra Stockholm





Vi närmar oss Vaxholm.


 I land bjuds vi på mat, vet inte om det räknas som sen lunch eller tidig middag.
Promenerar sedan runt och upptäcker hamnen, båtarna, gatorna och husen runtomkring.









Hemma möts vi av månen som nästan är full. Visst är det något speciellt med fullmånen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar