torsdag 24 juli 2014

Semester med bästa ressällskapet

Underbara semester!
Nyss hemkommen efter fantastiska dagar på Gotland.
Njutit av härliga dagar tillsammans med det bästa ressällskapet.

Jag är så glad och tacksam för att vi kom iväg.
Vi tillsammans.
Att vi i år planerade, bokade och åkte.

Jag känner verkligen att det har varit dagar av påfyllnad på alla möjliga sätt. Inför resan utmanade jag mig själv med att packa så minimalistiskt som möjligt och jag lyckades riktigt bra. Jag hade varken fallskärm, flytväst eller allt för många "kan vara bra att ha-saker" med mig. En onödig sak, som blev liggandes i väskan hela tiden, var regnstället.


 Dagarna har bjudit på sol, sol och ännu mera sol. Är glad för att min väska var smidig eftersom en av de yngre i ressällskapet fyllde den med Gotländska souvenirer, i form av vackra stenar, som skulle tas med hem ;-) Och en annan i ressällskapet fick sin väska söndertrasad då hjulen gick sönder... Det blev en varm, svettig tur med släpandes/bärandes när vi skulle hem, det är väl det här som kallas funktionell styrketräning och funktionell styrka! En av mina vänner utbrast att hon förstod syftet med styrketräning ;-)


Vi hade turen att hitta ett billigt, fint och funktionellt, vandrarhemsboende strax utanför muren i Visby. Våra dagar har varit fyllda av bla. utflykter, picknick, utforskande, upptäckter, äventyr, bad och glass. Underbart att få vara i både görandet och varandet på samma gång, uppslukad av stunden och nuet tillsammans med några av dom som jag tycker så mycket om!


En dag hängde vi med på en guidad tur inne i Visby. Vår guide, Gertrud, en fantastisk kvinna på drygt 80 år var nog den snabbaste av oss, när hon tog sin Rolls-Roys och for fram över kullerstenarna :-) Det som inte hon vet om sitt Visby och Gotland är nog inte värt att veta! Det kändes extrafint att pengarna som turen kostade gick till flickor i Kongo. Gertrud själv gjorde alla sina guidningar helt ideellt.

Rolls-Roysen är framkörd medan vår guide går runt och hälsar på var och en av oss.



Visby är mysigt med alla sina gränder, kullerstenar, restauranger, kaféer och små butiker.




Glass i stora lass!
Glassmagasinet bjöd på hur många sorter som helst, själv valde jag Gotlands egna; Gute glass. En av smakerna som jag provade var morot och ingefära, jag kan inte påstå att den smakade vare sig morot eller ingefära, däremot var den lite svagt orange i färgen.





Sol, bad och lek!
En av dagarna besökte vi en liten mindre strand för att sedan besöka en betydligt större; Tofta. Tofta en härlig sandstrand med massor av människor, för ett kort ögonblick kände jag mig som en eremit bland alla som brett ut sig på stranden men så småningom var det som om jag liksom inte tänkte och la märke till dom som inte tillhörde mitt sällskap. Så skönt med svalkande bad och roligt med lek!






Sista kvällen med gänget :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar