torsdag 3 juli 2014

Vilket bränsle vill Du ge din kropp?

 Undrar hur många bilägare som skulle komma på att hälla i något annat än rätt sorts bensin i tanken och olja på något annat ställe än just där oljan ska vara på sin bil? Jag tror att det är väldigt få som skulle göra det och förvänta sig att bilen skulle fungera utan problem. Men hur är det då med den egna kroppen? Är det lika självklart att ge kroppen "rätt" bränsle? Kanske, kanske inte. 
frukost
 Mitt egna intresse för kost och näring har varierat genom åren.  
En gång i tiden var det en kopp kaffe och en macka som stod på frukostmenyn. Nu ser frukostarna lite annorlunda ut. Även på grönsaksfronten har jag avancerat ;-) Jag har förstått att sallad är så mycket mer än gurka, tomat och isbergssallad!    

frukost
Jag tror inte alls på dieter eller pekpinnar och förbud om vad man får äta eller inte äta.
Själv vill jag ha ett avspänt förhållande till kosten och det jag stoppar i mig.
Avspänt och medvetet. 
Näring och njutning.
Naturligtvis gör jag mina val.
I grunden vill jag äta så ren mat som möjligt med massor av grönsaker.
Men det finns också utrymme för annat - ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar