lördag 28 juni 2014

Utmana och utmanas

I morse vaknade jag och var på humör ;-)
Du vet sånt här humör som gör att det känns som man verkligen vaknat på fel sida.
Trots att jag sovit så känns det inte som jag sovit en enda blund!
Lättirriterad.
Utan att egentligen förstå varför.
Kanske något jag drömt som påverkat? 

Något som jag vet att alltid fungerar för mig, oavsett sinnesstämning, är träning och rörelse. Naturligtvis är det inte så att träningen alltid försätter en i glädjerus, däremot ät jag övertygad om att man hjälper sig själv på andra sätt. 

Vissa perioder i livet kanske ett träningspass handlar om att ge sig själv andrum? Andra perioder kanske det handlar om att få surfa fram och njuta av medgång och framgång? Och periodvis är det naturligtvis allt däremellan! Träningen fyller så många olika funktioner tänker jag. Utmana och utmanas kan man verkligen göra på olika sätt. 

Igår såg jag en bild på fb. som för ett kort ögonblick fick mig att tänka oh hjälp. Det var lite förberedelser inför dagens utepass ;-) I nästa ögonblick hade jag bestämt mig för att gå :-) Så efter morgonens grötfrukost åkte träningskläderna på. 

Ibland blir jag extra glad och tacksam över mina beslut! Även om sinnesstämningen hade börjat ändra skepnad redan innan passet så var dagens pass exakt det som jag behövde! Ibland är det som vissa saker kommer till en som på beställning. Det var ett fantastiskt pass. Fantastiskt på alla sätt och vis! Inspirerande, roligt och stundtals utmanande!

 Olika stationer bjöd på olika övningar. Så skönt det kändes att få slå med en stor gummiklubba på ett ännu större traktordäck! Så glädjande att övervinna "läskigheten" med att bära vattendunkar och samtidigt kliva upp och ner på typ trappsteg. Armarna skulle bara hänga utmed kroppens sidor samtidigt som som benen skulle kliva, ibland blir jag tveksam och osäker på min egna balans, jag går liksom lite i baklås. Men så kommer den här förlösande tanken "det är bara att kliva" och plötsligt känns övningen så annorlunda och det går så mycket bättre! Och faktiskt det är "bara att kliva".

Så skönt att få ladda ur och ladda, i! Ge allt, bli helt slut och samtidigt känna att kroppen svarar - svarar så som jag vill <3 Tack till mig själv och tack till Form och våran härliga instruktör och inspiratör Patrik Hallerskog. Patrik som genom sin fantastisk förmåga att inspirera och motivera, peppa och coacha kan få var och en att orka och klara av lite mer än man själv trodde var möjligt ;-)


Behöver jag säga att kroppen behövde fyllas på direkt efter passet?
Idag blev det kaffedrink och "man tager vad man haver smoothie"med blåbär, hallon, (djupfryst)-banan, kokosolja, jordnötssmör och mjölk. Varenda cell tackar och tar emot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar