fredag 8 augusti 2014

Boost för kropp och själ

Sitter på verandan med en kopp kaffe, har en sådan skön känsla i kropp och sinne!
Njuter av tillvaron. Här och nu. Semestern börjar gå mot sitt slut för den här gången och för att ta vara på stunden och sista semesterdagen på ett av de allra bästa sätten bokade jag in en träff med min Pt; Niki, just idag. Kändes som en bra och klok plan, att få stämma av NUläge, boosta kropp och själ än mer och om möjligt göra mig mer redo för terminen, arbetet som drar i gång i nästa vecka. Pt tillfällena är just som en boost, vitamininjektion och ibland nästan som en vaccination. Den känslan som infann sig idag önskar jag att jag kunde konservera, en känsla av enorm tacksamhet, ödmjukhet och stolthet.

Både från Niki och universum har jag vid ett tidigare tillfälle fått med mig några ledord, ledord som har fört in mig på nya vägar. Nya tankespår. Utan att jag själv knappt förstått det så har det pågått ett enormt mentalt arbete en tid. Det var när jag började berätta för Niki om NUläget som jag förstår och inser det arbete som pågått. Och nu är jag inne i en riktigt bra fas :) Upplevelsen är att jag kommit i kapp mig själv på många olika plan. Jag känner lättnad och enorm tacksamhet!


Semester och träning är en perfekt kombination, tycker jag. Så min träning har rullat på som vanligt under ledigheten, varierat och med lust och glädje som grund.

Dagens pass då... en härlig... jobbig, flåsig upplevelse ;)  Ett cross-fit inspirerat pass, där löpintervaller varvades med styrkeövningar. Jisses! Intervallerna gjordes utomhus med Nikis fina klocka runt handleden. Klockan tycks hålla reda på ALLT, ingen ide´att rymma med den för då hade Niki via GPS letat reda på mig ;)

Undrar vad dom som såg mig tänkte när jag kom springandes i ganska högt tempo utmed Centralvägen för att plötsligt tvärstanna, vända håll och springa tillbaka igen?


Jag tycker så mycket om den här känslan av trötthet som infinner sig när man/jag genomför ett riktigt bra och tufft pass, som idag. Ena sekunden helt slut för att strax (nåja, det kan ta en stund ;)) känna mig så pigg. 


När jag kom hem slängde jag av mig skorna och la mig själv i gräset en stund, inte för att jag var trött och helt slut utan för att just njuta. Njuta av stunden, av känslan i kroppen och sinnet...


Tacksamhet och glädje :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar