lördag 23 augusti 2014

Jag vill kunna springa fort, fort men jag vill inte springa i ett hamsterhjul

Nu är det många av oss som är i gång igen efter sommarens ledigheter och semestrar. En annan vardag tar vid med allt vad det innebär av tider, planeringar, val och beslut. På något sätt skulle jag gärna vilja fånga, hålla kvar, hålla fast just känslan som sommaren gav. Jag inser också att hur jag än försöker så går det inte, för hur skulle det egentligen gå till?

Jag har ofta lätt för att tänka och se i bilder, metaforer och en tanke som kom till mig igår är att jag gärna vill kunna springa fort, fort men jag vill inte springa i ett hamsterhjul! ;-) Och jag vill inte ha en autopilot inkopplad som kör! Jag vill själv vara den som styr och den som bestämmer när det ska gå undan! Ibland vill jag också att det ska gå betydligt långsammare. Jag vill kunna sakta in och sänka farten. Jag behöver både och för att må bra! Det har funnits tillfällen i veckan då jag önskat att jag satt vid en av sommarens klippor och blickade ut över havet... 

Även om det inte går att fånga, hålla kvar, hålla fast så tror jag att sommarens ledighet har skapat och lämnat spår och avtryck som jag tar med mig in i hösten. Insikter och utsikter. Tankar. Medvetenhet. Kanske behöver jag/man påminna mig/sig själv om dessa på vägen? Jag behöver lyssna och stämma av med mig själv, ta ut riktning och styrfart.


Kanske behöver jag/man göra upp en tydlig plan?
Vilken är din?


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar