onsdag 11 december 2013

Listor

Ibland blir det små uppehåll i skrivandet och inläggen här i bloggen. Inte så att inspiration och uppslag saknats men ibland är det som om tiden inte skulle räcka till. Händelser, upplevelser, tankar och reflektioner har kommit utan att de blivit nedskrivna.

Jag tycker om att skriva och formulera mig i bild, ord och text. Och jag tycker om att dela med mig. Jag tänkte inte att det här inlägget ska bli en resumé över den senaste tiden... även om jag inte kan låta bli att nämna fotograferingen som jag hade glädjen att få uppleva i lördags, i kombination med förberedelser inför min mammas födelsedag, födelsedagsfirande, jobb och annat fix och trix.

När det är mycket på en gång som ska klaffa och koordineras så brukar jag ibland tänka på några ord som jag fick med mig för många år sedan av en väldigt klok person: "Gör en sak i taget". När han sa det så fattade jag inte alls vad han pratade om ;-) Jag tror fortfarande att man kan göra många saker på en gång men ibland kan det vara bra att bena upp, kanske göra upp en prioriteringsordning, en struktur över saker som ska och behöver göras. Det finns ju de som gör listor, "att göra listor", över vardagliga saker och bockar av vartefter. Hur är det för Dig? Själv är jag ingen listmänniska... däremot kan jag nog vara rätt så ostrukturerat strukturerad i vissa fall ;-)

En lista som jag däremot har gjort eller snarare påbörjat är en 100-lista. Jag rekommenderar dig att också göra en! På den listan skriver du ner 100 (eller fler) saker som Du VILL göra./uppleva. Som Du önskar eller som Du kanske drömmer om. Det kan ju handla om precis vad som helst! Hoppa fallskärm? Gå en utbildning? Se just den där filmen...? Äta middag med just den personen? Tänk stort och smått! Smått och stort! Här är allt möjligt! Listan behöver ju inte bli klar på en gång utan du kan låta den växa fram vartefter... Listan kan sedan vara till hjälp för dig, för att skapa konkreta, tydliga mål och få dig att ta steg i rätt riktning. Lycka till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar