fredag 27 december 2013

Så var det jul igen...

Så kom julen!
Själv vet jag knappt hur jag hade planerat men jag jobbade in i det sista och trodde ett tag att jag skulle ramla in på målsnöret men det kändes snarare som jag flög in!
 
 För många är tiden innan jul och även julhelgen en hektisk och stressande period med allt som ska fixas och koordineras. Själv kan jag få en sådan anti känsla innan jul kring bla. den julklappshysteri som brukar råda, handeln som ofta slår nya rekord för varje år. Helt galet!

Själv bestämde jag mig för att inte dras med utan behålla lugnet :-) och jag tycker att jag lyckades riktigt bra. Med att behålla lugnet!
 
 Den 24: e kom och det blev en fin dag.
 

Jag hade glädjen att få starta och fira in julen på ett av mina favoritställen och på ett av mina favoritsätt! På Form med träning; ett suveränt cirkelpass tillsammans med Anna och Niki. Vi var många som njöt av träning både i golvsalen, spinningsalen och ute i gymmet! Vilken fin julklapp, av formtomten, att få möjligheter att träna på självaste julafton! Själv kände jag mig stundtals lite som en levande julgran där inne i salen, dvs. gnistrande och strålande likt juleljusen och pyntet ;-)
 
 Efter ett rekord snabbt ombyte skyndade jag mig vidare för att ev. få träffa tomten. Hade nämligen fått insiderinformation om att han ev. skulle dyka upp tidigt hos oss. Och minsann! Visst gjorde han det! 
 
 

Sedan blev det naturligtvis också massor av god mat och fika för de flesta smaker! Bl.a. min supergoda rödkål/rödbetssallad som sedan några år finns med på julbordet ( med rödbetor som jag odlat själv ),  syrrans  rödbetshummus... på bordet fanns även laxrullar med avokadofyllning, auberginrullar, julskinka... köttbullar, prinskorvar som önskades av några av de yngre i sällskapet... och Janssons frestelse, då några i sällskapet ansåg "ingen jul utan Janssons frestelse", hur som helst GOD mat för oss alla :-)
 

 
Knappt hade tomten hunnit lämna oss förrän det var dags för ännu mera paket och fest :-)
 Inte i form av julklappar utan denna gång födelsedagspresenter.
En av mina härliga vänner fyller år på annandagen,
fina fantastiska blev 7 år!
Jag är en sådan stolt moster till båda mina tjejer <3





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar