söndag 1 december 2013

Fredagsmys :)

Efter att ha haft ett par gånger i följd som jag tvingats avboka så var det i fredags återigen äntligen dags! Äntligen dags för Pt-pass.

Jag tycker verkligen om att få genomföra och köra mina Pt- pass tillsammans med Niki, träningen tillsammans med honom har fått mig och får mig att utvecklas och växa på sätt som är svåra att beskriva och förklara.... Över tid har det hänt mycket. Under passen bjuds jag med på träning och övningar som ofta utmanar mig på alla möjliga sätt :) Det här är dom pass som verkligen tillhör favoriterna och den träning som jag tycker allra, allra bäst om!

Fredagspasset startade med några nålar i min vad, SIMSALABIM, och avslutades med flygande hopp! Så häftigt på alla möjliga sätt :)

Passet var ett crossfitinspirerat pass som startade med intervaller. Tanken är att de ska göras på löpbandet med just i fredags blev det på cykeln istället, men tro för den skull inte att det var lättare ;) På något vis så kändes en del av sekunderna plötsligt väldigt långa. Samtidigt tycker jag så mycket om den här känslan när det känns jobbigt - så jobbigt på ett skönt och bra sätt, så som det gör när man genomför just intervaller :) Den senaste tiden jag kört en hel del intervaller på framförallt löpbandet och jag har verkligen lärt mig att tycka om dom!

Efter att benen snurrat och jag legat i nära maxpuls var det dags att fortsätta med övningar i romerska ringar... det är vid dom här tillfällena som jag ibland funderar på om jag har en tränare som är tankeläsare ;-) för vilket lustigt och märkligt sammanträffande... I veckan tog jag nämligen, via forms fb.sida, del av "veckans övning" som Björn genomförde i de romerska ringarna, min tanke då var att det såg så inspirerande ut. Samtidigt lite galet och svårt ;) Och redan i fredags fick jag själv möjligheter att prova på! Det blev både liggande rodd, dips och armhävningar. Och ja det är svårt inte helt lätta övningar och samtidigt fantastisk kul och utmanande, de här är övningar som jag kommer att fortsätta att öva på egen hand!

I kombination med ringarna fick jag även göra något som kallas "Karelin kast" med ett rör som inte heller det kändes helt lätt...  från ena sidan av kroppen, upp över huvudet med så raka armar som möjligt och över till andra sidan av kroppen i 45 sekunder/gång.

Och hela härligheten avslutades med att jag skulle göra flygande hopp... typ backhoppning, framåt och upp, med hjälp av trx bandet. Här gäller det att lita på trxen OCH sig själv ;) Och det gick riktigt bra efter några prov hopp :)

Det känns verkligen kul och inspirerande att få genomföra nya övningar och upplägg som jag kan ta till mig och öva vidare på :)

Jag tycker så mycket om att kunna vara i görandet och varandet samtidigt! Och i fredags var det verkligen ett sådant pass! Jag kände mig så fokuserad av och i det jag själv höll på med! Inget då, inget sedan utan total nuvaro och närvaro! Känslan under och efter passet är obeskrivlig! Glad, ja visst! Nöjd, ja visst! Påfylld, ja visst! Men också någonting helt annat som fyller, omsluter och omfamnar hela mig <3 TACK <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar