måndag 30 december 2013

Min kärlek till yogan

Igår, en stund efter mitt yogapass så dök det upp en tanke hos mig:
"Jag är så glad för att jag hittade till yogan och att yogan hittade till mig!"

 Ja... Yogan har verkligen fört med sig och för med sig så mycket för mig, på så många vis! Först mitt egna utövande som deltagare och nu, sedan en tid tillbaka, även som inspiratör/instruktör. Jag tänker dels på allt det som händer och sker under yogapasset där på yoga mattan och även på allt det som händer utanför yogamattan - tack vare yogan.
Igår hade jag och vi glädjen att få möjligheter till ett 90 minuters pass, ett lite längre pass än det vi vanligtvis brukar ha på ordinarie schema. På planeringsstadiet var jag lite fundersam till hur intresset skulle vara till ett lite längre pass? Det visade sig att intresset var stort! Så kul! Många passade på att få njuta av 90 minuters yin! Efter julhelgen så tror jag att det var fler än jag som önskade sig en stunds gemenskap och samvaro. Gemenskap och samvaro med sig själv!

Förutom att det återstår ett lite längre (90 minuter) yinpass på Forms julschema så skulle jag själv tycka att det vore kul om ett litet längre yinpass såsmåningom återkommer. Vad tror du/tycker du?




För mig är det verkligen inspirerande och roligt att få dela med mig av något som har betytt och betyder så mycket för mig. En del av allt det fina med yinyoga är att det passar ALLA!  Som inspiratör och instruktör tycker jag om att möta alla mina deltagare. Jag tycker om "blandningen" av människor, de som yogat tidigare och de som är helt nya, var och en med sina egna förutsättningar! Och var och en med sin egna ingång och syfte till yogan. Oavsett vilken ingång eller syfte du har så påverkar yogan på alla möjliga sätt. Kanske kommer Du också att bli förvånad över vad kontinuerligt yogautövande kan ha för effekter och vad det kan föra med sig för Dig!?

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar