fredag 30 januari 2015

Energi och träningsglädje

.Sitter skönt nersjunken i soffan med en behaglig känsla i kroppen.
Jag har haft fredagsmys och fortsätter med det fast på ett annat sätt än tidigare.
Nu med en kopp kaffe och nygjorda chokladbollar a la Paleo.
Tidigare idag med favoritträningen!
Pt-pass med suveräna Niki :-)

De senaste dagarna har bjudit på en sådan härlig energi i kroppen!
På ett påtagligt sätt.
Ren och klar.
Pulserande och virvlande.
Stilla och lugn.
Utan någon speciell anledning egentligen.
Eller så kanske det finns massor av anledningar till det egentligen?

Jag njuter av den.
Vet att det kan kännas väldigt annorlunda - också.


Jag tycker så mycket om att komma till mina Pt pass.
Vet aldrig riktigt vad som väntar, vad passen ska innehålla.
Det enda jag alltid kan vara helt säker på är att det är fantastiskt bra på alla möjliga sätt.
Jag utvecklas.
 Och invecklas ibland ;-)
Får massor av inspiration.
Och kunskap.

Idag blev det ett sådant här pass då jag känner mig så närvarande och totalt fokuserad i kroppen och övningarna. Av någon anledning mer än vanligt. Stundtals känns det som om jag har kontakt med varenda muskelcell. Stundtals rejält trött men hela tiden stark.

 Dagens pass började med en dynamisk uppvärmning -
 med en del övningar som inte är helt bekväma - ännu.
Men väldigt bra, välbehövliga och välgörande för mig.
 Passet fortsatte med bla. utfall och ytterligare benövningar med TRX:en.
Frivändningar, knäböj, axelpressar.
Skivstång och kattlebells.
Turkish getups och.hopprep.
Ett riktigt skönt pass!

Det är kul med övningar som utmanar och utvecklar tycker jag.
Som från början känns näst intill omöjliga att utföra.
Tänk när jag tex. skulle göra turkish getups första gången.
Eller "vanliga benböj".
Övning ger ju som bekant färdighet.

Vad övar Du på?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar