fredag 16 januari 2015

Värdefulla och betydelsefulla smycken

På självaste nyårsdagen tänkte jag ge mig själv en gåva.
Ett vackert smycke skapat av fantastiska Malin Lindner.
Jag tycker så mycket om hennes smycken, helt unika, vackra och lätta att bära, varDAGs smycken som betyder någonting.

En del av smyckena säljs nere på Form men just det som jag hade tänkt ge mig där på självaste nyårsdagen var slut just då. Men igår blev jag en stolt ägare och bärare av det.



 Jag tycker om smycken som betyder någonting, betyder någonting extra på ett djupare plan.
Bildligt, symboliskt och bokstavligt.

Min present till mig själv: ett hjärta <3 
Ett anatomiskt hjärta i silver.
Så fint på alla sätt.
Viktigt och betydelsefullt.
Vackert och äkta.
Passar extra bra att ta med mig in i 2015.


Jag är sedan tidigare ägare och bärare av ett annat betydelsefullt smycke.
Ett smycke som kom till mig i somras.
Symbolen är nog känd för de flesta.
För mig betyder den också något väldigt personligt.
Symbolen dök upp med ett budskap till mig vid ett helt oväntat tillfälle.
Det kändes så viktigt så jag kände att jag ville ha ha ett smycke som skulle påminna mig om hälsningen och budskapet.



De hör ihop...
På många sätt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar