lördag 20 juni 2015

Dagar av ledighet

Man behöver inte alltid resa iväg långt och länge för att uppleva det som om man varit bortrest just länge och fått uppleva massor. Och samtidigt vilat. I år ville jag ha en midsommarafton på ett annat sätt än förra året och året före det. Behovet och önskan om förändring, annat och nytt gjorde att jag tog en ledig torsdag och hamnade i Sandviken på ett av Sveriges minsta hotell tillsammans med bla. de bästa vännerna :) Ja, hotellet bokades för några dagar sedan. Från början var tanken om att åka vart som helst typ. Billigt och med en till två övernattningar.

Jag själv kan ha vissa svårigheter att boka saker i tid, jag tycker inte riktigt om att vara inbokad långt i förväg utan vill helst bara göra - på en gång - när lusten faller på oavsett vad det gäller! Inte alltid det smartaste och lättaste sättet att förhålla sig på men...

Igår var vi vid Högbo Bruk, ett fantastiskt fint ställe, tycker jag. Det blev både dans och god midsommarbuffé, spelmän, häst och vagn. Och get och kaninklappning ;-) Och sol och fika i gröngräset!













 

Vi har haft ett mysigt dygn tillsammans! Jag tycker om att bara vara och samtidigt uppleva! Dagarna av ledighet har också givit försmak av den kommande ledigheten och semestern som väntar om några veckor och som jag längtar till den! Av att få vila. Och vara. Och uppleva. Följa min egna takt och rytm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar