lördag 6 juni 2015

Det vackra bor ofta i det enkla

I onsdags var jag turist eller snarare guide i Uppsala.
Det är inte varje dag som jag är det.
Nu var det en dag tillsammans med min mamma, syster och moster.
Moster som inte varit i Uppsala på många, många år.
Även om jag inte är i Uppsala dagligen så känner jag mig rätt hemma där.
Men ibland kan det vara lätt att bli hemmablind.
Nästan glömma bort det som finns alldeles alldeles nära.

Det blev och var en mysig dag.
Med mycket prat, mat, fika och promenerande.
Jag uppskattar det enkla. Kravlösa. Okomplicerade. Bara vara.
Det vackra bor ofta i det enkla!

Vi flanerade runt likt turister... många steg blev det...
bla. i stadsparken och vi tog rulltrappan upp vid UKK för att kolla ut över stan.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar