lördag 6 juni 2015

Jag vill fortsätta skapa plats och utrymme!

I februari gick jag ner i arbetstid, från 100 % till 80 %.
Till en början var jag väldigt tveksam till hur det skulle fungera.
Jag hade massor med oros tankar och farhågor.
Men jag hade också massor med tankar om nödvändigheten till att skapa förändring.

Februari hade nog inte ens passerat förrän jag kände att det här var så "rätt". 
Rätt, rätt, rätt. En av mina första lediga onsdagar var jag ute och åkte skidor, i sol och gnistrande snö. När jag kom hem blev det varmchoklad i myskläder och raggsockor. Verkligen livskvalité där och då!




Och den här förändringen!
Jag kan inte i ord beskriva vad den har betytt för mig!
Annat än att jag tackar mig själv!
Tackar mig själv för valet och beslutet!
Min själ har tackat mig många gånger!


Den här tjänstledigheten löper ut nu i augusti. 
För en tid sedan, fick jag av min chef höra, att det inte alls var säkert att jag skulle få möjligheter till ytterligare förlängning av min tjänstledighet. Hjälp! Först blev jag helt blockerad i tanken till hur jag skulle kunna lösa det. Men sedan, dök det upp helt oväntade tankar om hur jag skulle kunna lösa det. Inga paniktankar utan snarare som ett väldigt lugnt konstaterande.

 Tänk det som från början skapade så mycket tveksamhet har plötsligt blivit något så angeläget, betydelsefullt och viktigt för mig. 

Min plan är inte alls att börja jobba 100 % där igen.
Jag vill fortsätta att skapa plats och utrymme. 
Skapa, plats och utrymme för nytt och annat.
Det som inspirerar, det som ger mig energi och ännu mera glädje!

Nu behöver jag inte använda mig av den lösning som dök upp i tankarna, för även om papperen ännu inte är påskrivna så har jag fått fortsatt tjänstledighet. Det känns toppen!



2 kommentarer: