lördag 27 juni 2015

Glädje

Ett av de bästa sätten att starta dagen på!
Med träning!
Idag med mig själv, för mig själv.


Bjuder med mig själv på ett pass som jag sätter ihop i stunden 
med planen om att det ska vara ett styrkepass för hela kroppen.
Börjar med en skön dynamisk uppvärmning, förbereder kroppen på det som väntar.
Salen är ledig så jag fortsätter där inne, med min egna musik strömmande ur högtalarna.
Högt. Samtidigt som svetten bryter fram och pulsen ökar. Fokus, koncentration och glädje!

Svettigt, jobbigt och så himla skönt och bra mitt i alltihopa!
I en av pauserna möter jag min egna blick där i spegeln, jag är flåsig, trött, svetten droppar.
Jag möts av ett leende :-) Känslan av tacksamhet fyller hela mig!
Det är egentligen obeskrivligt!
Så tacksam!
För så mycket!


Passet fortsätter och avslutas ute i gymmet med armhävningar i ringarna och
 magen får lite extra där på slutet. Bollen och jag börjar komma riktigt bra överens!


Färdig tränad för idag :-)
Trött, på ett bra sätt, lite darrig i kroppen, svettig och tufsig ;-) och härligt nöjd!

Träning är så enormt mycket mer än träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar