lördag 30 maj 2015

Fredagsfys, mys och spy

Jag tycker verkligen om att träna! Mina verkliga favorit pass är den personliga träningen tillsammans med min suveräna tränare Niki. Och jag har haft förmånen och glädjen att få ha personlig träning med Niki sedan lång tid tillbaka. Mer eller mindre kontinuerligt. Periodvis har passen legat tätt och ibland glesare. Över tid har målen varierat och mycket har hänt sedan mitt första Pt pass tills där jag är idag! Muskler, kondition och styrka men också massor med annat! Jag tror inte att träning kan förändra människor, nej, för jag vet att det är så!



Och idag var det dags igen. Inte för ett pass i mängden, eller ett extra sträck i träningsdagboken, däremot ett Pt pass.  Ett pt pass som blev något utöver det vanliga. Kära nå´n ;-) Fredagsfys, mys och spy! Ja, nu spydde jag inte rent fysiskt men hua så trött jag var. Jag minns inte när jag hade den här upplevelsen av trötthet i samband med ett träningspass senast. Och inte efter heller faktiskt.

Även om jag oftast är riktigt bra på att "köra på" även på egen hand så kan jag ärligt säga att dagens kapacitet och prestation tror jag inte att jag skulle kunna åstadkomma på egen hand hur gärna jag än skulle vilja. Jag hade lagt av (tror jag). Nu blev det istället stundtals en viss dragkamp. I min hjärna ;-) Kommunikation och dialog är spännande och intressant, även den som utomstående inte alltid tar del av ;-) Visst är det häftigt vad kroppen klarar av? Snittpulsen var hög och maxpulsen ännu högre. Dagens pass bjöd på utmaningar på flera sätt för mig. Bla. där jag skulle hoppa. Och av någon anledning är just hopp en utmaning för mig. Jag vet inte vad som händer i min hjärna men någonting händer och det kan stundtals nästan ta tvärstopp. Ibland verkar det som om det skulle ligga kvar någon spärr sedan jag gick skadad, då jag varken kunde gå eller än mindre hoppa. Som om kroppen minns något som inte längre alls är aktuellt. Hur som helst så gick hoppen bättre och bättre redan idag, Niki har ju sina knep ;-) och kloka sätt att coacha och peppa!

Det var tur att jag inte skulle sätta mig i några viktiga samtal direkt efter passet, för det hade kunnat sluta hur som helst, för min hjärna kopplade inte eller i alla fall väldigt långsamt ;-) 

Jag känner mig så nöjd med dagens träning och min egna prestation!
TACK! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar