tisdag 26 maj 2015

Träningen förändrar tillstånd

Att träning kan ändra både sinnesstämning och humör kanske de flesta är medvetna om.
Efter att ha avslutat arbetsdagen med ett möte som kändes "tungt" och energilöst på många sätt och som gjorde att mina kreativa tankar flög iväg och humöret kändes... usch och blä så känns allt så annorlunda nu. Plötsligt är mötet så avlägset på något vis. Eller... det vi pratade om och diskuterade har inte alls förändrats men trots det så har det ändå spridit sig en behaglig, lugn och skön känsla i kropp och sinne hos mig. 

 Bara några timmar senare. Eller egentligen redan efter en halvtimme. För en halvtimme efter avslutat möte är jag redan ombytt, klar och redo för muskelpasset som kör igång. Kroppen svarar direkt! Total närvaro! Stark! Och fokuserad! Tempot är högt, pulsen likaså, upplägget är suveränt! Mina muskler blir inte trötta, nej för dom tar stundtals helt slut ;-) Jag tycker så mycket om den här känslan, att just vara helt slut men ändå, på något vis, ha koll på läget. Efter en snabb och väldigt god middag och ombyte landar jag på Form igen för att hålla i mitt egna yinpass. Kvällens pass är vilsamt, vi kan släppa taget om det som vi inte längre behöver, vi får möjligheter att VARA och vila i det som är oavsett vad.

Yang och yin i en suverän kombination! 

När jag sedan promenerar hem så möts jag av ljudet, ljuset och doften av sommarkväll och denna fantastiska känsla i kropp och sinne :-) Mmmm! Så njutbart!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar