onsdag 13 maj 2015

Träning som utmanar, utvecklar och påverkar

Visst är det häftigt hur vissa saker skapar och ger energi både före, efter och under tiden som de pågår? Hur tanken och tankar kan påverka. Och påverkar.
Så var det för mig idag.

Bara tanken på dagens träning fyllde mig liksom med välmående känslor innan den ens ägt rum. Välmående känslor, glädje och energi.
Energi som gjorde att jag bla. satte igång med att städa här hemma ;)

Jag tränar gärna.
Somliga tycker ofta.
Själv ser jag det som en del i en hälsosam livsstil.
Och idag var det dags för den verkliga favoritträningen!
Personlig träning med bästa Niki


Idag bjöds jag med på ett suveränt pass. Som vanligt! De senaste dagars träning har lämnat lite avtryck i kroppen, jag känner mig lite mör i musklerna men pigg i sinnet. Men mörheten försvann någonstans precis i början av passet, jag la i alla fall inte märke till den! 

En uppvärmning som började med box. Det är längesedan jag var på ett boxpass... och oj, så skönt det kändes att få slå! Inte nödvändigtvis för att jag är arg, nej det är en annan kraft och energi som också finns där i slagen och sparkarna. Sedan fortsatte passet till räcket med övningar som både var/är möjliga och omöjliga ;-) Jag överraskade (nästan) mig själv genom att ta mig från ena sidan och tillbaka i någon slags armgång. För några dagar sedan försökte jag på egen hand och lyckades då ta mig några pendlingar åt ena hållet men det tog tvärstopp när jag skulle vända tillbaka igen. Intressant. 

Den senaste tiden har jag övat mig på att hänga i räcket, efter utmaning och tips från coachen, en kort stund nästan varje gång som jag är på Form och jag märker att greppstyrkan i händerna har blivit så mycket bättre. Men huden har inte hängt med lika bra ;) Begynnande valkar har kommit vid varje tillfälle men de har gått ner nästan på en gång. Men inte idag! Jag är glad för att det bara är lite blod, svett men inga tårar däremot massor av fokus och koncentration! Ytterligare en övning som jag fick bekanta mig med idag var armhävningar i ringar med fötterna vilandes på en pilatesboll. Vilandes och vilandes förresten ;-) En boll är ju som bekant rund... Jag täckte nog in hela spektrat av tankar... innan fokus hamnade där det skulle vara;)

Jag bjöds med på ett sådant himla bra pass! Flödande energi! Önskar att träningstimmen hade varit betydligt längre! Just idag är det ett pass som påverkar hela mig. På alla möjliga sätt. Ibland är det som om man kan få fatt i saker som liksom ligger bortanför ens medvetna medvetande på något vis tack vare träningen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar